Kørekort hos Lottes køreskole

Hos Lottes Køreskole får du en grundig og personlig undervisning, der forbereder dig på at blive en sikker og ansvarlig bilist. Jeg tilbyder et struktureret undervisningsforløb, der sikrer, at du får alle de nødvendige lektioner og endda mere til. Nedenfor kan du finde information om de obligatoriske lektioner og mine anbefalinger for at få mest muligt ud af din køreundervisning.

For information om at tage kørekort som 17-årig, kan du besøge: Sikker Trafik

Evaluering og Undervisningsforløb

Hver lektion varer 45 minutter. Jeg evaluerer sammen med dig efter hver kørelektion, så du hele vejen igennem forløbet er med på, hvordan det går. Alle lærer forskelligt og nogle elever vil have behov for flere lektioner end de 16 lovpligtige, for at være helt klar til at bestå den praktiske prøve og blive en sikker bilist. Derfor skal du være forberedt på, at der kan blive tale om ekstra lektioner. Jeg giver desuden altid 1 gratis “opvarmer”-lektion lige inden køreprøven

Teoriundervisningen hos Lottes Køreskole består af 32 lektioner, altså 3 mere end de lovpligtige 29 lektioner. Dette sikrer, at vi har tid nok til at gennemgå stoffet grundigt og lave evaluerende prøver, så du føler dig godt forberedt til teoriprøven. Hvis du ikke føler dig helt klar til teoriprøven efter forløbet, er du altid velkommen til at komme til mere teori på det efterfølgende hold. Det er naturligvis uden beregning.

Du kan tidligst påbegynde undervisningen 3 måneder før, du fylder 17 år, men jeg anbefaler at starte ca. 2 måneder før for at undgå en lang pause mellem teori- og køreprøve. Du kan tidligst gå til teoriprøve 1 måned før du fylder 17 år og tidligst gå til køreprøve på din 17-års fødselsdag.

priser

Gældende til 1. januar 2025

Bliver der behov for ekstra kørsel eller ekstra prøver er det dog til ekstra betaling. Evt. ekstra teori er gratis.

• Grundpakke 16.900 kr.

29 teorilektioner (+ 3 ekstra: Ialt 32 lektioner)
    16 kørelektioner (+ 1 ekstra før praktisk prøve)
    4 lektioner på manøvrebane
    4 lektioner på glatbane
    Login til online teori og prøver (4 mdr.)
    1 x leje af bil til praktisk prøve

• Lægeerklæring 400-500 kr.
  • Foto ~100 kr.
  • Førstehjælpskursus 600-700 kr.
  • Prøvegebyr til staten 1.170 kr.
  • Ekstra kørelektion 625 kr.
  • Leje af bil til praktisk prøve 650 kr.

Fleksibilitet i køreundervisningen

Kørelektionerne planlægges sammen med dig efter start. Selvom jeg ikke kan garantere kørsel udelukkende uden for skoletiden, forsøger jeg at tilrettelægge lektionerne, så de passer ind i evt. frimoduler, sene mødetider mm. Jeg henter dig gerne på skolen, arbejdspladsen eller derhjemme (alt sammen inden for rimelighedens grænser) til køretimerne for at gøre det så bekvemt som muligt. Der er krav om kørsel på forskellige tidspunkter af døgnet og i forskellige trafikmængder for at sikre, at du bliver en alsidig og sikker bilist.

Du kan se en tidsplan for de enkelte hold på hjemmesiden, så du har mulighed for at planlægge fritidsarbejde eller sport under forløbet.